Jätte kul med regn....

Det är en sak som är viktig: att vara tacksam. Än hur lite man har så ska man vara tacksam. Man kunde ju ändå sitta i öken i Africa med döda syskon och sjuka föräldrar. Bli mobbad av andra barn. Svälta. Tvungen att ta hand om sina föräldrar. Leva resten av sitt liv olycklig. Ha ingen som tycker om en. Jag är tacksam att jag inte har det så. Jag är tacksam för vänner, tak över huvudet, mat på tallriken och personer som ställer upp och bryr sig om mig. Det kunde ju ha varit värre. Det måste alla tänka på. Glöm inte bort det! Det är viktigt att ta hand om andra och aldrig vända dem ryggen. Dem behöver någon som dig. Alla behöver nån gång dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0