Min syn på dagens

Jag vet inte om ni har följt det där med Nord Korea man jag har gjort det. Nu kan vem som helst se att dem förberder ett krig. Om det är mot Syd Korea så är det inte så illa men om det är emot världens stormakt U.S.A kommer det att påverka nästan hela världen. Jag vet inte om ni vet vad deprassionen är men det var när världens börs kollapsade på 30-talet, det blev riktigt illa, människor svalt. 2008 i U.S.A så var det nästan lika illa som på 30-talet. Så U.S.A har verkligen inte råd med ett kärnvapens krig emot Nord Korea. Jag vet inte om det kan gå så långt att börsen på Wall street kollapsar igen men det kan och då bli en deprassion igen. Svergie skulle kanske inte drabbas så svårt som andra länder men man vet aldrig så det vore ganska smart att börja spara pengar. Ni kanske tycker att det är dumt att jag tänker på sånt här men det är alltid bättre att tänka på andras smärta än på ens egen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0