Lång dag och ännu kvar

Idag vaknade jag kvart i nio finsk tid, sen fixade jag mig och så for jag och moster till Oulujoen kirko. Den här gudstjänsten var nog en av dem tråkigaste, men kyrkan var fin. Sen blev det att fara till mommos bror Alpoo och Hilka. Jag fick skidor av dem så ska börja åka lite, inte för att det är direkt min favorit men så att det inte bara blir att glo på TV. Sen har vi ännu varit ute och grillat korv. Jag ska ge er ett bra tips:
Vi alla mår dåligt nån gång i sitt liv och då måste man tänka noga på vad man säger och gör. Det sista man ska göra är att ta ut det på andra, att få andra att må dåligt. Det gör det inte bättre av att säga något fult till någon. Om man håller på så kan jag lova er att ingen kommer vara kvar. Det finns bara en person att ta ut det på och det är er själva. Jag menar inte att det ska gå så långt att ni inte längre finns. Gråt hur mycket ni vill ända tills det inte gör längre ont. Skriv bort er smärta i en dagbok eller något liknande. Det är dem två bästa sakerna som man kan göra. Många skär sig själva och då ser många ner på dem. Men här är saken: Dem är inte själviska som ni är som tar nog det ut på andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0