Min vardag

Tänkte att det skulle vara kul att skriva min vardag här nere så att ni som läser min blogg uppe i Övertorneå får veta hur det är att bo här nere i södra Svergie. De flesta dagarna går jag upp ungefär kvart i sju förrutom när jag har sovmorgon. Jag klär på mig, sminkar och sånt. Sen vid sju börjar jag gå till busshållplatsen eftersom att det tar en halv timme att gå till bushållplatsen. Sen tar det bara en 20-25 minuter in till skövde. Och sen börjar skoldagen, ibland på första rasten så köper man något billigt från cafeterian. För att få i sig frukost är totalt omöjligt. Sen blir det en massa lektioner, jag tycker om dem flesta. Och ni som känner mig vet nog att jag hatar NO, men det får jag fortfarande stå ut med 2 gånger i veckan. Men nästa år kan jag välja bort det. Matten är jag inte heller så jätte förtjust men den är ju viktigare så den får jag hålla kvar. Men till tredje året så kan jag nog välja bort den. Just nu så är mina favoriter tyska, historia och samhällskunskap. I historia och Samhäll har vi en lärare från Skellefteå, så det är kul att få höra en annan männsika prata "normal" svenska. Alla andra pratar så fort och väster göttsk dialekt så ibland fattar jag ingenting. Jag skulle jätte gärna vilja läsa religion men det verkar inte finns det ämnet för humanistiska linjen. Och sen har vi inte ens idrott, vi får det först nästa år så det känns lite surt. Engelska brukade jag tycka om mer men nu har vi så långa lektioner 90 minuter så att det blir i längden lite långtråkigt. Oftast så kommer jag hem kring halv 4 men på måndagar är det först 5 eftersom att vi slutar först 4. Sen blir det att laga lite mat, titta på Tv/data, duscha och gå lägga sig. Det är en skillnad här i söder ifrån norr, man äter jätte lite här nere. När jag bodde i Övertorneå så åt jag 4 gånger per dag nu äter jag bara 2. Lunch och middag. Det känns som att man inte hinner äta. Och nu så har jag fått något konstigt som gör att jag mår illa när jag är hungrig så man äter knappt något. Så om man vill gå ner i vikt borde man flytta neråt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0