Ukraina, Putin och flygkraschen

Här är mina åsikter om Ukraina krisen. Den regering och presidenten som blev vald 25 maj är helt legitim och moralisk. Och dem gör rätt med att använda millitära metoder för att stoppa de ryska "teorister" separisterna. Dem måste stoppas. Putin håller på att ge vapen till dem och ger säkert en del order. För att på det sättet gör separisterna hans jobb, på det sätet slipper han invadera Ukraina. Men i slutet så kommer separisterna förlora och Ukraina går med i EU och Nato. Och det är då det blir farligt. För då måste han invadera Ukraina, för att han vet att varken USA eller något EU land kommer förklara krig mot Ryssland p.g.a  Ukraina. Jag har läst på många ställen att Putins plan är att återställa Sovijetunion. Och det är då vi får ett nytt världskrig. Och det kommer beröra oss väldigt mycket. Exempel ville Stalin ha Finland, och man vet ju inte om Finland står i Putins nya plan. Man har gjort skämt om Putins invassion av Finland och Svergie. Och det är egentligen inte kul alls, för att det har en gnutta sanning. Förra veckan sköts ju ner ett civilt plan ner i Ukraina. Och jag tvivlar inte ett dugg på att Ryssland bär skulden. Dem har gett ett komplicerat vapensystem till separisterna i Ukraina, och separisterna har sen skjutit ner planet. Om det var en olycka vet jag inte, eller om det var en order från någon sepraistledare eller kanske till och med Putin. 298 personer var på planet och alla dog, kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste vara att dö i en flygkrasch som föll ner från en 10 000 meters höjd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0