Stor frånvaro

Jag har nu haft rätt så fullt upp när skolan börjat och ssu säter i gång också. Skolan började direkt med 2 prov, matte och natur som jag hoppas det gick bra på. Vi har också fått 2 nya tjejer i våran klass från Tidaholm och jag har nog glömmt och skriva att vi fick en ny kille i våran klass just innan jullovet. Så det är kul, men sen tyvär är det en tjej som har lämnat oss, så nu är vi 28 i våran klass, 22 tjejer och 6 killar. Sen har nog alla nog alla hört om det fruktansvärda terroratentatet i Paris vilket som jag som humanist har lagt mycket uppmärksamhet på och nu säger jag bara Je suis Charlie. Sen kommer nu valet på inriktning och jag kommer välja kultur eftersom att jag redan har 5 språk och det är lite rörigt så språk inriktningen skulle vara för mycket. Så nästa år så kommer jag läsa svenska, engelska, tyska, historia,religion, matte 2, pkyologi, filosofi, litteratur och sen eget val retorik och sen ska jag önska finska modersmål och samhäll. Så det blir väldigt många ämnen. Men sen i trean som tur blir det lite lätare. Men jag har redan nu börjat stressa över universitet och eftersom jag vill gå i USA blir det extra jobbigt. Men jag blev så glad när jag såg att community colleges går från 4000 USD per år vilket som betyder att jag kan utan problem gå 2 år. Det finns jätte bra blliga universitet i Maine och Oregon så ditt kommer jag söka. Men även till Massachuchets och Michigan och kanske mer. Det skulle verkligen vara kul att komma in på Boston community college, det kostar 7000 USD och det är många platser så. Det allra roligaste skulle vara att komma in på Stanford eller Upen eller något annat fint universitet. Men för att gå på det skulle jag behöva schoolarship vilket man kan få om man har i alla Betyg A eller B eller om jag gör riktigt bra på SAT proven(motsvarande till svenska högskoleproven) och skriver en bra uppsats så man kan ju hoppas. Och jag ser nu att halva mitt inlägg handlar om universitet i usa men det kanske intresserar er. Imorgon har jag i alla fall studiedag för någon andledning som är riktigt skönt. Så jag hoppas att alla ni får en bra början på nästa vekca. Här kommer en repris på min älskade klass, så underbar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0